Moje zapiski z terapii

Metoda małych kroków działa!

Z poprzedniego wpisu czytelnicy mogą się dowiedzieć, że postawiłam na metodę małych kroków. Dzięki aerobikowi i zmianie stylu odżywiania się – chudnę 2 kg miesięcznie. Być może osoby, którym zależy na błyskawicznych efektach nie uznają tego za sukces, ale ja wiem, że w ten sposób chudnę bezpiecznie, nie narażając swojego organizmu na niedobory żywieniowe.

Przy okazji kupiłam książkę, aby poznać filozofię Kaizen, czyli właśnie wprowadzanie zmian w swoim życiu metodą małych kroków.

Dowiedziałam się, że filozofia Kaizen wywodzi się z kultury japońskiej, a słowo Kaizen dosłownie można tłumaczyć jako: dobra zmiana.

Właściwie metodę małych kroków można z powodzeniem stosować w każdym obszarze życia. Mam wrażenie, że wielu ludzi nigdy nie osiągnęło swoich celów, bo były zbyt wygórowane, nie podjęli stosownych małych działań aby je zrealizować. A przez to cele były nieosiągalne, przerastały możliwości danych osób.

Jeśli oprócz schudnięcia, postanowiłam nadrobić zaległości czytelnicze, to nie kupię naraz 50 książek i nie wydam mnóstwa pieniędzy, tylko skonstruuję swój domowy budżet tak, aby wygospodarować z niego tyle, ile mogę miesięcznie.

To samo tyczy się nauki języka obcego – poświęcam codziennie czas na naukę. Uczę się nowych słówek, słucham nagrań – tylko 10 min. dziennie, ale w ten właśnie sposób wcielam w życie metodę małych kroków.      Continue reading

Postanowienia noworoczne

Przełom roku był zawsze dla mnie bardzo szczególny czas. Robiłam sobie podsumowanie wszystkich dobrych i złych rzeczy, które mnie spotkały w starym roku i planowałam, co powinnam zrobić w nowym roku. Przez wiele lat okazywało się, że moje postanowienia niemal w 90% nie są wypełniane. Pewnego roku usiadłam sobie i zaczęłam zastanawiać się dlaczego tak się dzieje. Doszłam do wniosku, że trudno jest wykonać postanowienie bardzo wygórowane. Schudnięcie 20 kg czy przeczytanie 40 książek to spore wyzwania. Niestety sam plan i chęci nie wystarczają, aby zrealizować tak ambitne plany. D tego czasu zmniejszyłam nieco wymagania wobec siebie i rozłożyłam je na miesiące. Jakoś łatwiej jest np. schudnąć 1-2 kg miesięcznie niż 20 rocznie 😉

W tym roku także zrobiłam sobie listę celów na kolejny rok. Tak jak już wspomniałam nie są specjalnie wygórowane, ale możliwe do osiągnięcia. Tym razem na liście znalazło się m.in. uczęszczanie na aerobik (co raczej nie powinno sprawiać kłopotu, bo bardzo polubiłam te zajęcia). Ponadto postanowiłam sięgnąć po książki – moje czytelnictwo ostatnio znacznie podupadło. Kolejne postanowienia to już moja słodka tajemnica. Continue reading

Jest naprawdę dobrze

Terapia behawioralno-poznawcza na którą chodzę, jest naprawdę skuteczna.

Początkowo moje spotkania z psychoterapeutką były częste, teraz nadal spotkania są regularne, ale rzadsze. Pani Zofia jest rozumiejąca, empatyczną, wysoko wykwalifikowaną terapeutką, jest dla mnie ogromnym wsparciem.

Continue reading